Straż Graniczna Nadodrzański Oddział Straży Granicznej Praca w Krośnie Odrzańskim (Wydział Ochrony Informacji) - Nabór do pracy w NoOSG

Nawigacja

Nabór do pracy w NoOSG

Praca w Krośnie Odrzańskim (Wydział Ochrony Informacji)

Paweł Biskupik
11.12.2025

Nabór kandydatów na stanowisko: specjalista Sekcji Postępowań Sprawdzających Wydziału Ochrony Informacji Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej w Krośnie Odrzańskim (1 etat ) - umowa o pracę na czas określony.

KOMENDANT

Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej  w Krośnie Odrzańskim

 

 

ogłasza nabór kandydatów na stanowisko: specjalista  Sekcja Postepowań Sprawdzających Wydział Ochrony Informacji  Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej w Krośnie Odrz. (1 etat ) - umowa o pracę na czas określony. 

 

Do obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało m.in.:

 - prowadzenie zwykłych, poszerzonych, kontrolnych oraz kolejnych postępowań sprawdzających w stosunku

  do  funkcjonariuszy i pracowników oraz osób ubiegających się do służby lub pracy w Oddziale. Sporządzanie dokumentacji i  dokonywanie sprawdzeń w ewidencjach i kartotekach niedostępnych powszechnie danych zawartych w ankiecie oraz innych informacji uzyskanych w toku postępowania sprawdzającego, w zakresie niezbędnym do ustalenia, czy osoba sprawdzana daje rękojmię zachowania tajemnicy. Ewidencjonowanie otrzymanej z zewnątrz korespondencji w stosownych urządzeniach ewidencyjnych sekcji w celu właściwej realizacji zadań wynikających z ustawy o Ochronie Informacji Niejawnych.

 

- przyjmowanie, ewidencjonowanie i dokonywanie analiz oświadczeń majątkowych funkcjonariuszy i pracowników Oddziału zgodnie z decyzją  Nr 255 Komendanta Głównego Straży Granicznej, a także  publikowanie oświadczeń o stanie majątkowym osób pełniących funkcję organów Straży Granicznej na stronach internetowych w Biuletynie Informacji  Publicznej w celu spełnienia wymogów wynikających z Decyzji Komendanta Głównego SG.

 

- prowadzenie szkoleń z zakresu postepowań sprawdzających oraz oświadczeń majątkowych w celu właściwego

  interpretowania przepisów, wypełniania druków, a także podnoszenia wiedzy,

 

- przeprowadzanie rozmów z osobami sprawdzanymi, z przełożonymi  osób sprawdzanych, z osobami wskazanymi przez osobę sprawdzaną, przeprowadzenie wywiadów w miejscu zamieszkania osób sprawdzanych, sprawdzanie stanu i obrotów na rachunkach bankowych oraz zadłużenia osób sprawdzanych w celu uzyskania informacji mogących   mieć znaczenie dla oceny dawania rękojmi zachowania tajemnicy;

 

- udzielanie pomocy merytorycznej funkcjonariuszom i pracownikom w zakresie wykonywanych przez nich czynności służbowych dotyczących ochrony informacji niejawnych, postepowań sprawdzających oraz oświadczeń majątkowych w celu uniknięcia błędów w wypełnieni  dokumentów wpływających do Sekcji Postępowań  Sprawdzających;

 

- przekazywanie informacji do wnioskodawcy o zakończonych postępowaniach sprawdzających oraz uzyskanych

  poświadczeniach bezpieczeństwa przez określone osoby uprawniających je do dostępu do informacji  niejawnych o określonej klauzuli tajności w celu poinformowania o zakończeniu oraz wyniku postępowania sprawdzającego;

 

- realizowanie czynności związanych z wykonywaniem zabezpieczaniem, przechowywaniem zakończonych akt postepowań sprawdzających  oraz przygotowanie powyższych do archiwizowania w celu przekazania ich do Archiwum Straży Granicznej;

 

-  prowadzenie w imieniu Pełnomocnika Komendanta ds. Ochrony Informacji Niejawnych aktualnego wykazu stanowisk i  osób dopuszczonych do służby lub pracy na stanowiskach, na których wymagany jest dostęp do informacji niejawnych o określonej klauzuli dostępu. Ponadto prowadzenie w tym zakresie stosownej, w celu realizacji  § 15 Ustawy  o Ochronie Informacji Niejawnych.

 

   Wymagania konieczne:

 - wykształcenie  wyższe;  

  - umiejętność obsługi komputera;  

 -  doświadczenie 1-1,5 roku w   administracji lub pracy biurowej;

 - znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnej;

 - znajomość ustawy o Straży Granicznej.

 

Wymagania pożądane:

- wykształcenie wyższe kierunkowe (ochrona informacji niejawnych)

- umiejętność pracy w zespole;

- komunikatywność;

- dyspozycyjność;

- stosowanie prawa w praktyce.

 

Oferta powinna zawierać  własnoręcznie opatrzone datą i podpisem kandydata:

 - list motywacyjny, życiorys (CV),

- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody  na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,

- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem  za umyślne przestępstwo

   lub umyślne  przestępstwo  

   skarbowe,

- oświadczenie kandydata  o korzystaniu z pełni praw publicznych,

 - własnoręcznie podpisane oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia

  lustracyjnego (dotyczy osób

   urodzonych   przed 1 sierpnia 1972 roku).

- oświadczenie o zapoznaniu się z procedurą zgłoszeń zewnętrznych i wewnętrznych ( link) https://bip.nadodrzanski.strazgraniczna.pl/s03/zgloszenie-naruszenia-prawa/22500,ZGLOSZENIA-ZEWNETRZNE-Informacja-dla-sygnalistow-zgodnie-z-art-48-ustawy-z-dnia-.html,,

https://www.nadodrzanski.strazgraniczna.pl/download/7/303024/ProceduraZgloszenWewnetrznych.pdf

 

 oraz

- kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje kandydata oraz wykształcenie i doświadczenie zawodowe.

 

Informacja dotycząca ochrony danych osobowych dla kandydatów do pracy w Nadodrzańskim Oddziale Straży Granicznej.

Administratorem danych osobowych zbieranych w związku z niniejszą procedurą rekrutacyjną jest Komendant Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej, ul.  Poprzeczna 1, 66-600 Krosno Odrzańskie.

Administrator  zabezpiecza dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Dane osobowe zbierane w związku z naborem do pracy w Straży Granicznej  przetwarzane są na podstawie obowiązujących przepisów prawa, tj.: w prawnie uzasadnionym celu oraz na podstawie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Dane osobowe w postaci umożliwiającej identyfikację określonej osoby są przechowywane nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania, tj. realizacji procesu naboru do pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne. Niewyrażenie zgody może uniemożliwić realizację procedury naboru do pracy. Wyrażona zgoda może zostać odwołana w każdym czasie.

Każdej osobie przysługuje prawo żądania dostępu do podanych przez siebie informacji stanowiących dane osobowe, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych.  Ponadto każda osoba w dowolnym momencie ma również prawo do cofnięcia wyrażonej zgody bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

W celu realizacji uprawnień, o których mowa powyżej można kontaktować się z inspektorem ochrony danych, który czuwa nad bezpieczeństwem danych osobowych przetwarzanych w Nadodrzańskim Oddziale Straży Granicznej e- mailiod.woi.noosg@strazgraniczna.pl

 Dane osobowe gromadzone w związku z niniejszą rekrutacją nie są przetwarzane w sposób automatyczny i nie są przekazywane innym podmiotom, jak również do  państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

 

Dokumenty należy przesłać w terminie  od 11.12.2025 r. do 21.12.2025 r.  pod adres:

Nadodrzański Oddział Straży Granicznej

Kancelaria Jawna

ul. Poprzeczna 1                                                                                                   

66-600 Krosno Odrzańskie

lub złożyć osobiście we wskazanym terminie w kancelarii Nadodrzańskiego Oddziału SG z dopiskiem „Oferta pracy”

Dodatkowe informacje:

  1. wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi brutto  5 840.10 zł; (netto ok. 4 311 zł) dodatek za wysługę lat liczony od podstawy w  wysokości wynoszącej po 5 latach pracy 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok,  aż do osiągnięcia 20 % miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
  2. praca jednozmianowa w godzinach od 7:30 do 15:30;
  3. budynek nie jest przystosowany do osób niepełnosprawnych;
  4. w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6 %;
  5. oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane – decyduje data przyjęcia oferty w urzędzie lub data stempla pocztowego,
  6. rozpatrzeniu nie będą podlegać ofert niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu, a także oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych oraz uwiarygodnionych (opatrzonych datą i podpisem kandydata) dokumentów i oświadczeń,
  7. Kandydaci wybrani spośród osób spełniających wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o kolejnym etapie postępowania kwalifikacyjnego,
  8. przyjmujemy tylko kompletne kserokopie dokumentów,
  9. oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
do góry